středa 7. prosince 2011

Hračky za skoro dvě kačky I.

Potřebovala jsem vymyslet dárek pro skoro 6ti letého kluka, co má doma hraček opravdu přehršel a chtěla jsem, ať mě to pokud možno nestojí moc peněz. A vzpomněla jsem si, jak jsme v létě s Jáchymem dělali dinosauří vejce (smíchali jsme těsto z vody, mouky, soli a kávového logru, do toho zabalili plastový obal z Kindervajíčka se zabaleným bonbonem uvnitř a nechali na slunci uschnout. Po ztvrdnutí se daly rozbíjet kladívkem, my je použili při jedné z her). A tak jsem se rozhodla pro kamaráda udělat sadu malého archeologa.

Co je potřeba - sádra, malé plastové figurky dinosaurů, stará krabice od bot, plastelína (klidně stará a barevně škaredá :-)), potravinová folie, něco, v čem rozmícháte sádru, kladívko a štěteček (nemusí být nové) , (barvy)

Na potravinovou folii jsem z plastelíny vytvarovala dinosauří stopu.


Folii se stopou jsem umístila do krabice od bot (tak aby potravinová folie pokrývala i stěny, mi se to moc nepodařilo srovnat, ale to asi nevadí). V misce jsem rozmíchala sádru (1kg za 20 Kč a ještě ji skoro půlka zbyla) - míchá se sádra do vody, ne naopak :-). A nalila do krabice.


Když sádra začala zatvrdávat, vmáčkla jsem do ní plastové figurky dinosaurů (balíček za 19,90).

Nechala jsem ztvrdnout, poté z krabice vyklepla a odstranila plastelinu.


Po zaschnutí lze ještě nabarvit.

Zbývá mi zabalit do krabice s kladívkem a štětečkem (máme nějaké kladívko z dětského nářadí, se kterým už si nikdo nehraje) a "návodem". A dárek je hotov. Doufám, že udělá aspoň trochu radost. (Soudě podle Jáchyma, který sice dinosauří vejce se mnou v létě vyráběl, takže věděl, co je uvnitř a stejně ho pak bavily rozbíjet - a o bonbon vůbec nešlo.)

3 komentáře:

  1. taky se mi to moc líbí:-)Tedy jsme dotvořily přáníčka pro paní učitelky do školky:-)

    OdpovědětVymazat
  2. Amélie - díky, já se chystám na ty vaše ozdoby, teda jestli najdu bavlnky.

    Lucko - nezapomeň se pak s Justýnčinými dílky pochlubit.

    OdpovědětVymazat