neděle 4. prosince 2011

Keramika

Po obědě jsem vytáhla samotvrdnoucí hmotu a vrhli jsme se s Jáchymem na výrobu svícnu. Já si teda udělala předpremiéru v sobotu večer, abych zjistila, jestli to vůbec bude realizovatelné. A dopadlo to nad očekávání dobře.

Tady je malý umělec při tvorbě. Je vidět, že ve školce v keramice si nějaké základy osvojil. Stačilo mu radit, občas něco na začátek ukázat (třeba hlazení okrajů), jediné s čím jsem pomohla bylo dotvarování a pořádné přilepení kalíšku na svíčku.

A takto jsem postupovali. Nejdřív jsem udělala šablonu ryby - jak jinak než z kartonové krabice. Hmotu jsme rozváleli (prázdnou lahví od vína :-o), podle šablony ořízli a hrany jsme zahladili navlhčeným prstem. Párátkem jsme vykreslili hlavu, pusu, ploutve a ocas, šupiny jsou udělané otisky lžičkou. Oko je udělané z malé kuličky hmoty, mezi prsty zploštělé a s dírkou uprostřed. Kalíšek na svíčku jsme udělali tak, že jsme obalili plechový kalíšek od čajové svíčky hmotou, v jedné rovině seřízli a po zvrásnění a navlhčení přidělali k tělu ryby. Výsledné dílo teď bude asi dva dny schnout, poté ho přelakujeme.

Jáchymovy dílka vlevo, moje vpravo. Na fotce je to různě barvené, protože to je v různé fázi schnutí.

No a nakonec jsme se tak rozjeli, že jsme ještě vyrobili sovičky a různé drobnosti, buď jako přívěsky na dárky nebo ozdoby na stromeček.

Ozdoba vyrobená otiskem podrážky tenisky.

Jáchyma otiskování natolik bavilo, že vymýšlel různé variace. Překvapil mě, že použil slovo medailon (že vyrábí medailony) a ještě víc tím, že řekl, že bychom to někde mohli prodat :-) Že by budoucí podnikatel ?

A nakonec naše sůvy v detailu, i když špatně nafocené.



1 komentář: