úterý 18. května 2010

Pexeso je teď jedna z nejoblíbenějších činností. Beatka má oblíbené pexeso s jednoduchými, barevně výraznými obrázky.

A tohle se s ním dá dělat:

1. Obrácené pexeso - kartičky se v tomhle případě obrátí obrázkem nahoru a dítě vlastně vyhledává a přiřazuje stejný obrázek ke stejnému. Beatka teď zvládá přiřadit 20 obrázků (tedy 10 párů). Tímhle jsme začínaly, na dvou párech a postupně jsem kartičky přidávala. Dá se taky tížit tím, že musí vyhledat konkrétní dvojici obrázků.

2. Kde je schovaný obrázek? - vzala jsem tři kelímky různé barvy a pod jeden jsem schovala obrázek. Potom jsem Beatce ukázala stejný obrázek a zeptala se "Kde je...?" (tím, že obrázek viděla a slyšela název získala zrakovou i sluchovou informaci). Zpočátku jsem kelímky nemíchala - musela si zapamatovat umístění, později jsem je míchala - musela si pamatovat barvu kelímku, pod kterým je obrázek schovaný.

3. Jednořadé pexeso - rozdělila jsem kartičky napůl, jednu polovinu jsem vyskládala do řady před Beatku obrázkem nahoru, druhou jsem dala před sebe obrázkem dolů. Potom jsem otočila obrázkem dolů i Beatčiny kartičky, před otočením každé kartičky jsem ji pomenovala (zraková i sluchová informace). Otočila jsem vždy kartičku ve své řadě a B. úkolem bylo otočit stejnou kartičku ve své. Začínaly jsme na dvou párech, po asi třech týdnech zvládá tři páry dobře, u čtyřech se plete.

4. Pexeso na dálku - na dvě od sebe vzdálené plochy jsem vyskládala několik párů kartiček (vždy po jedné kartičce z každého páru na jednu plochu). Na jednom místě jsem B. ukázala obrázek a pojmenovala ho, jejím úkolem bylo přinést stejnou kartičku z druhého místa. No zatím musím chodit s ní a ona ukazuje, ale to dopilujeme.

5. Klasické pexeso - začínáme zkoušet se třemi až čtyřmi páry. Musím Beatce neustále připomínat, že se kartičky obrací zpátky.

A tady video, kde Beatka mimo jiné předvádí, jak to chce dělat po svém a kartičky obrací, i když není na řadě. (A taky je už trochu znuděná. Jinak takhle unaveně vypadá běžně :-o)


Žádné komentáře:

Okomentovat