neděle 23. května 2010

Siluety

Tenhle nápad jsem zahlídla na webu několikrát v různých podobách. když se mi podařilo koupit dvě plátna 20x30 cm za 40 Kč, rozhodla jsem se to vyzkoušet.

1. Bylo potřeba vyfotit hlavu z profilu. Ale viděla jsem i třeba siluetu udělanou z postavy v pohybu (byl to klučina, který skákal na trampolíně, fotky na tohle nemusí být vůbec ostré). Výhodou je, pokud je kontrastní a jednolité pozadí, ale není to podmínkou.

2. Příprava šablony. Jedna možnost je vytisknout fotku, hlavu (postavu...) vystřihnout a překreslit na samolepící folii nebo tapetu a tuto znovu vystřihnout. Já jsem obětovala samolepící folii do tiskárny, na kterou jsem fotky přímo vytiskla a vystříhala.

Před stříháním folie se musíte rozhodnout, co chcete, aby zůstalo bílé. Já jsem si zvolila mít barevnou vlastní siluetu, takže jsem vystříhala hlavu uprostřed folie. Pokud vystříháte a nalepíte vlastní siluetu, budete pak barvit okolo a po odstranění folie zůstane silueta bílá v barevném pozadí.

3. Nalepíte vystříhanou folii na plátno a začnete malovat. Já jsem měla jen obyčejné tempery (navíc jsem teda měla jen zbytky :-o) a místo štětce jsem použila starý zubní kartáček. Necháte zaschnout a odděláte pryč folii.



Já jsem si tentokrát zařádila sama, ale myslím, že tuhle techniku zvládnou i celkém malé děti, s Jáchymem to určitě vyzkouším.

2 komentáře:

  1. Psala jsem tu a óchala nad tou krásou, ale někam se to ztratilo.:-( Tak chválím ještě jednou, snad už tady zůstane stopa.:-)

    OdpovědětVymazat